Sunday 4 November 2012

Aruru The Caterpillar (BI & BM)

This is Aruru the caterpillar. Everyday it eat leaves. One day, Aruru wanted to eat some fruits.

One morning, Aruru went for a walk. It came across a forest with many monkeys.

In that forest, there were a lot of water melons. Aruru took a stick and made a hole into one of the water melons. It then made its way into the water melon.

The water melon was so sweet that Aruru began to eat until it had a big stomach. Aruru stayed in the water melon for two days. It was not able to get out because of its fat stomach.

Aruru was now worried. It peeped out of the hole in the water melon and saw an animal. It thought to itself and then in a loud voice. Aruru said “ Hi! You creature your face looks like an ugly monkey.”

“Who is that?” asked the monkey.

“Are you deaf?, the water melon taking,” exclaimed Aruru from inside the water melon. The monkey became angry at this.

The monkey took a stick and hit the water melon, which broke into two. Aruru was glad to be out of the water melon. It hurried home quickly.

KISAH ARURU SI ULAT BULU

Aruru adalah seekor ulat bulu. Setiap hari dia cuma makan daun-daunan. Pada suatu hari, Aruru teringin makan buah-buahan.

Pagi itu Aruru keluar berjalan-jalan. Dalam perjalanan, dia melalui sebuah hutan yang dihuni banyak monyet.

Di dalam hutan itu juga, terdapat banyak buah tembikai. Aruru mengambil sebatang kayu dan membuat sebuah lubang pada salah satu tembikai tersebut. Ia kemudian memasuki tembikai melalui lubang itu.

Tembikai itu sangat manis sehingga Aruru makan tanpa henti dan perutnya bertambah besar.  Aruru tinggal di dalam tembikai itu selama dua hari. Dia tidak dapat keluar kerana perutnya yang besar.

Aruru sangat risau. Ia mengintai keluar melalui lubang dan ternampak seekor haiwan. Ia berfikir sebentar dan kemudian berkata dengan suara yang kuat, “ Hi! Kamu yang berada di luar sana, mukamu seperti seekor monyet hodoh.

“Siapakah kamu?” Tanya monyet tersebut.

“Adakah kamu pekak, saya tembikai yang berkata-kata” jawab Aruru dari dalam tembikai itu. Monyet itu menjadi sangat marah.

 Monyet itu mengambil sebatang kayu dan memukul tembikai tersebut. Tembikai itu terbelah kepada dua dan Aruru dapat keluar dari tembikai itu.

Aruru bergegas pulang ke rumah dengan hati yang gembira.

0 comments:

Post a Comment

Share